Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


onsdag 29 juni 2011

When the World is against you

För ett antal år sedan. kommer inte riktigt ihåg men det är nog 3 eller 4 iallafall. så pluggade jag Engelska på Komvux. läste Engelska B där. i min klass gick det en tjej vid namn Fabiola. Fy fan vilken pudding.. men ah iallafall. Jag blev ju lite smått kär i henne men ni vet ju hur jag är. vågar aldrig ta det där lilla klivet som behövs för att göra nåt åt det hela. jag hade en känsla av att hon var åtminstånde Bi. Vi vart goda vänner där. "umgicks" lite efteråt. snackade på facebook och msn och sådär. men tappade väll bort varandra med tiden. iallafall har sett henne på Pride och diverse annat gayrelaterat. såg henne på¨Pride i år också och fick tillbaka den där lilla känslan när det känns som om Hjärtat slår ett sånt där extra litet slag eller liksom glömmer bort att slå ett. ja men ni vet. det är liksom inte helt normal där inne.

Idag såg jag att hon faktiskt har Flickvän. det är då allt det där kommer tillbaka. tänk om jag gjort si och så istället. sånt som man inte ska tänka men som man ändå gör.

Ibland känns det som att universum har nått emot mig. som om den bara slänger fram saker och skrattar mig med sitt elaka skratt rakt i ansiktet. som om den har en såndär underbar skadeglädje emot mig.

När det gäller kärleken går det ju alltid käpp rätt åt helvete i mitt fall. Funderar på att bara lägga ner och joina ett kloster.

Min Onsdag dog lite grann. tur att det bara är 2 dagar kvar på jobbet. sen ska jag dränka mina sorger på ett eller annat sätt. Nu tänker jag ta en glass och hoppas på lite kärlek från mina gosar imorgon.

Fuck You Kärleksguden, Fuck you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar