Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


måndag 19 mars 2012

Jag är inte död!

Hallåja bloggen, long time no update eller så.

har ju varit lite upptagen på sista tiden.

mitt liv är ju inte så lugnt i dessa dagar som det brukar vara. ;)

I fredags blev jag lurad av min älskling. :P

I lördags var det Ikea

Igår var det diverse hemmafix..

Men vi tar det från början..

Åkte ju till älsklingen i torsdags.. Hon ville inte ha Pytt i Panna så det fick bli hamburgare istället.. japp jag stekte hamburgare..

Jag åkte hem den kvällen hyffsad glad ändå för Älsklingen skulle jag få se dagen efter..

Fredag.. meningen var långdag i skolan. läraren kände sig krasslig och vi fick åka hem efter lunch. Nice fågelbajs liksom.. men men så var det ju så att Älsklingen skulle ta tåget och vi skulle mötas i Eskilstuna när jag slutat.. Så det vara bara att vänta kvar i staden.. som tur var hängde Maggie o Jamson på Café och medom var deras kompis Marie. Jag fick slå mig ner vid deras bord och vi pratade.. Linnea skickar medelande om att hon skulle ta tåget 1 timma senare.. Jaha tänkte jag.. då han hon väll inte med tåget.. vid 3 när hennes tåg skulle åka ringer hon o säger att det är försenat och jag börjar få en klump i magen om vår vanliga otur när vi ska ses. alltid är det nått.. Jag hade en james i knät och en telefon som började dö.. så samtalet blev kort. men så några minuter senare trampar hon in på cafét... Då hade hon jävlats med mig i telefonen.. vilken sötnöt!

vi vandra genom staden och sen åkte vi hem till mig för myspys.. Kvällen avslutades med TP som jag faktiskt inte var helt värdelös på trots att jag var skittrött. linnea fick sig några goda skratt av min dåliga humor och kvällen fick ett bra slut..

Lördagen vid lunch tog vi vårt pick och pack och drog till IKEA där diverse möbler inhandlades till lägenheten. det packades in i bilen och vi Mellanlanda i Näshulta för att plocka med oss våra saker för att sedan åka till Katrineholm. där inhandlades mat som jag tillagade igen.. Älsklingen klaga på att det inte var tillräckligt starkt.. Jag tyckte det var bra. sen gav vi oss på att skruva ihop expedit hyllan. Älsklingens rygg dog efter typ halva och hon somnade sött i soffan.. jag satte ihop skiten.. lyckades även göra fel och fick göra om och göra rätt men den blev bra tillslut.. Sen somna både älsklingen och jag..

söndagen var vi effektiva.. vi fick upp expedithyllan där den ska vara.. satte ihop en Byrå till Frejson. Upp med en spegel i hennes rum också.. skruvade ner dvd-hyllor som linnea ska sälja. slog sönder en annan bänk. Linnea tvättade och jag diskade. ja du..

Vi bevisade iallafall att tjejer också kan! ;) har också fått bevisat för mig att Älsklingen behöver lugnas ner ibland.. Jösses vilket tempo hon kör i. men men det blir bra det med.

Idag blev det bara halvdag i skolan.. jag har bytt vindrutan på bilen också.. nu ska det bara fixas en torkar-arm på bilen. sen ska den besiktas och säljas!

Nu ska jag stoppa in tvätt i garderoben sen ska jag nog spana lite på bilar igen.

Veckan som kommer ser ut på följande sätt..

Imorgon hemma plugg och planering inför fältstudie. och PLL
Onsdag: heldag i skolan med litteraturseminarium
Torsdag: troligtvis fältstudie och sedan katrineholm och handledarutbildning på körskolan.
Fredag: fältstudie om jag inte gjorde den på torsdagen, och skriva ihop materialet från den till redovisningen.
Lördag: Hem till älsklingen.. fast det är handbollsmatch i Norrköping också.. Fast näe det blir hem till älsklingen om inget annat händer
Söndag: andas kanske? ;)

2 kommentarer:

  1. Anna, du vann ju TP bara för att du spelade i lag med mig ;)

    SvaraRadera
  2. Handboll i Norrköping? Jag klarar mig kanske utan dig? ;)

    SvaraRadera