Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


måndag 12 mars 2012

Måndag på speed

Måndag morgon, vaknar med ett ryck då jag tror jag har tok-försovit både mig o lillebror då det är ljust i rummet.. sliter tag i telefonen och ser att den bara är 06:20.. 10 minuter kvar tills klockan ringer.. tar ett djupt andetag o tittar på Chomper som glad står och viftar på svansen brevid mig. troligtvis vaknade han av mitt lilla ryck..

Ser då att jag har meddelande på mobilen.. självklart är det älsklingen. =) Hon dissade melodifestivalen för ovanlighetens skulle. om man inte tittar på det, har man rätt att uttala sig då? Haha söt är hon iallfall.

Aja upp ur sängen, in i badrummet och försöka göra nått åt mig själv.. Ner väcka lillebror.. upp ta på kläder och ut med hund.. men Han var spårlöst försvunnen.. mammas o pappas sovrumsdörr stod på glänt. och mycket riktigt. där hade en liten lurvtuss smitit in och låg glad o nöjd o vifta lite busigt på svansen.. men han följde frivilligt med när halsbandet var på..

Ute vid ena björken på vägkanten som Chomper alltid måste kissa på gärna 1 och 3 gånger var det en talgoxe som sjöng så fint.. då brast jag ut i ett stort leende och tänkte att nu skulle min älskling vara här så hon fick se "våren"

Hem igen där jag mötte Zombie-Arnold i köket.. alltid lika morgonpigg.. nu sitter jag här med Frukost i högsta hugg för att sedan ta mig o Lillebroren till respektive skola..

Sen ska jag förbi Bilrutefirman och fixa så min ruta blir bytt..

Jag ska även komma ihåg att påminna min älskling att hon ska göra en sak idag.. Jag hoppas hon själv vet vad det är hon ska göra för jag har ingen aning. :P

Älsklingen Ja.. Hon har VFU.. Så henne får jag inte kramas med i skolan.. Jag hoppas jag får lite tid över så jag kan våldgästa henne innan Fredag.

Ah just ja.. när Chomper och jag va ute så höll jag på att ta död på mig själv också.. höll på att kväva mig själv av mitt eget Saliv.. Det var snyggt gjort. :D

Idag har jag iallfall en glad dag.. Jag hoppas att den håller i sig och att älsklingen också har en glad dag. Det behöver hon.

Hon rimmade så fint till mig igår kväll.. sötnöten. :)

Jaha nehe.. I med frukosten nu och sen packa väska..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar