Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


lördag 11 februari 2012

Ångest

Idag är det ångestlördag.

Jag har ångest över att jag åkte hem från Linnea igår natt. Jag har ångest över att mitt liv ser ut som det gör just nu. Jag önskar att jag inte hade en massa måsten och krav. Jag önskar att jag kunde få allt jag ville ha. Men så funkar det ju tyvärr inte.

Jag har ångest över att jag sitter här o pluggar när jag borde vara med Linnea. Känner mig som en usel flickvän idag.

Jag slits itu av mig själv.

Den ena sidan skriker åt mig att skolan är ändå viktigast. det hade vi kommit överens om, och Linnea är en stor tjej, hon klarar sig själv. Om hon behövt dig idag så hade hon sagt det.

Den andra sidan skriker åt mig att jag är en jävla idiot. Hon ska inte behöva fråga mig. Jag ska fråga henne om hon vill att jag följer med henne. Du hinner fixa det där förbannade skolarbetet sen. Men Linnea har du bara en chans med..

Sen har jag dåligt samvete över att jag inte spenderar mer tid med Chomper. Jag hinner ju knappt se han i veckorna. Han är ju ändå min bebis. Jag märker ju hur mycket han har saknat mig när jag kommer hem. då följer han efter mig och lämnar inte min sida. så då får jag dåligt samvete för det också.

Vad fan ska jag göra? Det känns som om varje beslut jag tar blir fel på nått sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar