Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


torsdag 27 januari 2011

100 sidor

Har idag träffat ännu en lärare. Läraren som kommer ha lektioner i min grupp. hon var riktigt bra. är väldigt nöjd!

har även fått igång studentportalen idag. ska börja söka VFU plats också.

Det är liksom så himla mycket. jag läser ju på heltid vilket ska innebära en 40timmars arbetsvecka. Skitsnack säger jag, det är inte ett jobb, det är en livsstil! det tar ju upp alla dygnets timmar på ett eller annat sätt. Iallafall nu i början.

har ca 100 sidor som ska läsas tills i morgon.. som tur var hade jag börjat läsa lite i den boken igår. men självklart så har jag läst kapitel 1-3 + lite av fyran. de kapitel som ska läsas tills imorgon var 4, 6 och 7. Nu är kapitel 4 läst iallafall. bara 6 och 7 kvar.

Blir mycke läsade i helgen.. VFU handledningarna ska läsas tills på måndag.

alla läroplaner + några artiklar/ kapitel i en annan bok.

måste börja skriva på första tentan också.

Just nu känns det bara galet. är lite små nervös inför tentan. eftersom jag verkligen är kass när det gäller stavning och grammatik. Men man får ju göra om tentorna om det skiter sig. så att det är väll bara att prova.

Just nu hinner jag inte med något annat en skolan. Det är verkligen full fart.
Chomper och jag tog 1 timmes promenad när jag kom hem idag. Det behövdes kan jag säga..

Det där med att sitta stilla och lyssna i flera timmar är inte min sport. våran lärare idag var dock rolig. hon gjorde någon arm-gympa med oss. och så fick vi diskutera saker i små grupper vilket är bra. man aktiveras lite då.

idag handlade det mycket om kommunikation och om talet. en del av det kommer jag i håg från Gymnasiet och kurserna där. Lite coolt faktiskt.


PÅ lördag ska jag ner och fixa nya glasögon. Så jag ser vad folket skriver där framme på tavlan. :D får klara mig med mina gamla så länge.


Nej tillbaka till boken.. Hejs!

2 kommentarer:

  1. vad är VFU?
    Det är klart vovven kan vara här, bara dom går ihop och inte slåss :) men Pluto är så förtjust i andra hundar så det ska nog inte vara några problem, men det kan ju vara bra att testa för säkerhets skull :)

    Gud vad mycket ni måste läsa, jag hade börjat grina :P

    SvaraRadera
  2. aha, haha se till att hamna på rivers dagis, dom har bara dinosaurier där, bara vikarierna som är unga :p

    ja, förhoppningsvis är vi färdiga med snoret efter helgen :P
    River är iaf pigelin idag, lite hosta bara men nu har nog jag och marit nåt toppen på förkylningen så efter helgen borde vi ju vara friskus :D

    SvaraRadera