Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


onsdag 26 januari 2011

Dag 2 och 3

Igår var liksom första "riktiga dagen" vi fick en introduktion på första kursen. sedan fick vi dela in os i basgrupper. I min grupp är vi nu 6 tjejer i varierande åldrar och med varierade kunskaper och erfarenheter.

jag kan namnet på alla utom 1 som jag har glömt bort. så i mitt huvud heter hon vingåker, för det är därifrån hon kommer. :D

Jag brukar ju ge personer semknamn så när jag själv inte kommer ihåg vad dom heter.

så i min grupp har vi, Skåningen, vingåker, Åkerstjejen, SMBO Sanna, jag och Arbetsförmedlingen/trucken.

det är lixom lättare för mig att komma ihåg dom då. Samma sak med faddrarna. Nu börjar jag kunna namnen på dom.

igår så hade vi stadsjakt med faddrarna och beteendevetarna och Sjuksyrrorna. Den var lite tråkig eftersom man hittar i Eskilstuna. efter det drog jag hem, de andra hade lekt lekar och fikat lite. Men jag behövde lite sömn.

Idag är det pubrunda. Men jag ska träna idag har jag bestämmt. :)

idag har jag också vart på föreläsning. den handlade mest om läroplanens historia kan man säga.. vad som har hänt lixom. hur skolan startade och sådär.. Inte alls så skittråkigt faktist.

Gillar ju mer när människor berättar saker än när jag måste läsa skiten i nån jäkla bok.

beställde all kurslitteratur igår.. SVINDYRT! men men det är det värt. Måste bara orka läsa allt också.

Ska börja läsa igenom det en och det andra nu. För nu har magen fått i sig lite Lunch. Det var den verkligen värd!

Hejs!

1 kommentar: