Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


onsdag 12 januari 2011

Grattis Mamma!

Men shit vilken dag.. för det första så somna jag inte förrän typ 2! kunde verkligen inte sova..

sen så väckte Chomper mig vid typ 9.. Ut med honom och pulsa runt i snöstormen. In äta frukost i lugn och ro.. sedan en dusch.. sen när klockan var typ 11.30 så tänkte jag att näe ska nog börja baka tårta nu.. Gick upp till Bror min och fråga vilken tårta han tyckte jag skulle göra.. han låg o sov.. så jag väckte honom.. då säger han att han inte mår bra, är tokförkyld, och undrar om jag kan köra lillebror till tandläkaren i stället.. Visst säger jag.. Bara att slänga på termosar och jacka o hela köret.. Kommer ut på trappen och kommer på den fördömda isen där.. fram med borsten, borstar som en tok. in hämta salt.. salta hela trappen.. Iväg med Chomper.. pulsa runt i snön igen.. för plogat har dom inte gjort.. klockan halv 1 var vi hemma igen.. Bort med isen, In med Chomper i Duschen, jag tog aldrig av mig.. så jag in med Kängor, termosar och skidjacka.. duscha av all snö från chomper.. ut borsta av bilen.. in slänga av termosarna iväg.. Lillebror slutade 13:00 plogbilen hamnar framför mig.. Lyckades köra om när han var på en busshållsplats Vägen är ju inte rolig vill jag lova.. Kommer iallafall fram till rinman 13.20. mobilen vägrar fungera, jag startar om den och äntligen fick jag tag i lillebror.. ahn kommer springandes. vi far iväg till tandläkaren..

att köra i stan är som en jävla puckelpist vill jag lova!

efter tandläkaren for vi iväg till Coop då jag insåg att vi aldrig kommer hinna baka tårtbottnar.

hemma cq. 15.30 Lillebror o jag fixar tårta. 16:00 var vi klara.. jag tar ut Chomper.. det är typ minst 20 Cm snö ute på uppfarten.. när chomper och jag gått en sväng bestämmer jag mig för att skotte hela förbannade jävla uppfarten, Nå så fruktansvärt jobbigt var det.. 17:00 kommer vi in.. slänger in allt i diskmaskinen.. och då kliver mor o far genom dörren..

jag kommer på att jag har inte ätit sen frukosten före 10 i morse så Jag tog en fralla som jag köpte..

Snart blir det mat, sen blir det fika och paket.. inatt ska jag iallafall sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar