Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


måndag 16 januari 2012

humöret sviktar

humöret sviktar såhär mot kvällningen.. det gillar jag inte.. har ingen anledning till det.. kanske är PMS igen? Eller så är det bara en sån dag..

just nu irriterar jag mig på att det finns så mycket jag vill säga. så många tankar och känslor och funderingar men dom kommer liksom inte ut..

Sen börjar ju tankegångarna dra åt håll som jag inte gillar.. Jag börjar tvivla på mig själv och se alla negativa sidor i stället för mina positiva. Det ogillas skarpt.

saker o ting håller på att förändras i mitt liv och jag vet inte om jag hinner med i förändringarna.. det är ju bra förändringar. men det är ganska stora förändringar. och sånt är lite läskigt. Men det kommer gå bra. det är dags att gå vidare.

Just nu lyssnar jag på OneRepublic.. underbart band.. bra musik.. lagom musik för mitt humör just nu.. bra tänkar musik.

Jag drömde konstiga drömmar inatt.. först en riktig jobbig mardröm. mina gamla klasskompisar från Näshulta och skogstorp tiden. var ute vid nånb jävla sjö.. så bada vi i den.. och det var en massa äckliga djur där i.. kommer inte ihåg vad.. sen paddla vi i några små jäkla kanoter och det var apstora anakondor i vattnet och överallt.. och jag menar verkligen apstora.. typ 20 meter långa.. och krokodiler.. och min paddel försvann och jag var tvungen att paddla med nån jäkla mini spade eller nått bland alla ormar.. och usch.. obehaglit som fan. Jag är inte rädd för ormar egentligen.. jag har respekt för huggormar.. mest för att jag vet att Chomper troligtvis dör om han blir biten.. annars har jag ingenting emot ormar.. dom är djur som alla andra.. lite konstiga bara..

aja efter det så vaknade jag upp och hade sån där jobbig känsla som man får efter jobbiga drömmar.. minns att jag sa till mig själv att kan jag inte bara få drömma om linnea istället..

och på sätt och vis gjorde jag det.. Linnea var dock på BB med våra två yngsta nyfödda döttrar ( tvillingar) Hemma i huset var det frukost och iväg mot skola/dagis för resten av Högen.. Freja ( Linneas dotter) hade hunnit blivit tonåring och var mindre glad på morgonen.. sen hade vi 4 söner.. Jonathan var älst. Sen tvillingpojkar Theo och Totte ( Theodor och Tor) och så näst minsta i familjen, Adrian.. herre min jävlar vad ungar.. :D det var iallafall ett jättestort köksbord. Adrian var väll typ 2 skulle jag tro.. han satt och åt gröt.. Theo och Totte var väll runt 4-5 nånstans.. de käka flingor och mjölk.. halva bordet var fullt med flingor och mjölk vill jag lova.. Jonathan var väll kanske 8-9 sådär.. Han åt macka och banan..

Freja var på sitt rum.. henne ropade jag på ett antal gånger.. Hon var sur för att hon inte fick gå på nån fest.. Hon sa att jag inte kunde bestämma det för att jag var inte hennes mamma. *smäll i dörren* och då kontra jag med att jag pratat med Rasmus ( hennes pappa) och han sa också nej.. då kom det ett underbart "JAG HATAR ER!" susandes ner för trappen. Jaha tänkte jag och gick tillbaka in i köket..

där sitter Adrian med gröt i håret.. och storflinar. Jonathan läser tidningen och är i sin egen lilla värld. Totte och Theo kollar vem som kan få in flest flingor i munnen och prata samtidigt..

Köket var kaos liksom.. jag sa åt tvillingarna att ställa sina tallrikar i diskmaskinen och sedan gå och leta reda på kläder att ha på sig till dagis.. de fick välja själva idag om de skötte sig.. Jonathan fick leta reda på sin skolväska ock packa ner en frukt till rasten.. sedan tog jag Adrian under armen och bar iväg honom till badrummet för att försöka få bort all gröt.. Han var skitnöjd och gjorde glädjetjut hela vägen.. på nått sätt så lyckades jag dusha ur gröten ur hans krulliga hår och tvillingarna hade kläder på sig som faktiskt var godkända.. Theo hade dock olika strumper på sig men det struntade jag i.. Freja hade kommit ur sitt rum och faktist slängt i sig lite frukost.. Hon och Jonathan gick sedan till bussen.. Jag och småkillarna vinka hejdå när de klev på bussen Till Frejas stora förtjusning ( ehm Nej.) och sedan gick vi mot dagis. eller tvilingarna cykla och Adrian åkte vagn..

Sen väckte Chomper mig...

Japp där har ni min framtid gott folk.. jag ser fram emot det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar