Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


söndag 22 januari 2012

Smittad av Linneas Rimsjuka. ;)

Det finns en tjej som heter Linnea
Hon bor i en ganska mysig liten trea
Hon är det finaste som finns på denna jord
igår såg hon och jag en film med en massa mord
Ibland dreglar hon tydligen över Mikael Persbrant
Men det struntar jag i, för hon gör det galant.
Hennes favorit glass är päronsplitt
Jag undrar hur många hon äter i veckan i snitt
Hallon och Lakristsskallar är också en favorit
Bättre det än att hon dricker en massa sprit
För spritfyllda Äckel är inget jag gillar
Det är som morötter och inlagda sillar
Ibland får bästaste Linnea ont i magen
men hon går inte till Per i hagen
En gång hände det att vi fick åka till akuten
Då var jag så nervös att jag önskar jag blivit skjuten
Ibland går vi också ut i skogen för att hitta en perfekt gran
Linnea vet inte att jag med det faktiskt har en liten plan
Linnea tycker om att knåpa med garn
Jag drömmer om att vi har en massa barn
två var tvillingar och hette Theo och Totte
Linnea gillar att reta mig och säga att jag ska gifta mig med Kotte
Men Kotte är inte riktigt min Grej
för jag tycker ju Linnea är Världens bästa tjej
I päronsplitt är ju glassen i mitten av smak av vanilj
Undrar om detta kommer vara favoriten i vår familj
Jag ska då tydligen klippa gräs, bädda sängen o diska
Med så många barn, undrar om vi har tid att fiska
Till Linnea jag gjorde en söt mössa
Men när vi går i skogen med älgar skulle nog Linnea helst vilja ha en bössa
Efter en promenad händer det lätt att Linnea fryser
då är bästa medicinen att vi lägger oss i hennes säng o myser
I magen det då fjärilar flyger runt
Ibland undrar jag om det verkligen är sunt
Men det struntar jag i om det inte är
för jag älskar verkligen att vara kär
När jag är med Linnea så är det svårt att sluta le
det måste alla människor kunna se
Hon är ju bara så underbar
ja, hon är tamejfan det bästa jag har.

1 kommentar: