Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


tisdag 10 januari 2012

Livrädd med still...eller inte

Måndagen den 9 Januari kommer skrivas till historieböckerna av många olika anledningar. Som vanligt så vart det alldeles för lite sömn.. 5,5 timmar är inte okej.. på väg till skolan gick bilhelvetet sönder! Framrutan sprack! Kan nu glatt meddela att skiten blir såld i vår.. jag vill inte ha med den att göra längre.. näe "familjebil" ska inskaffas.. alltså bil med ett backsåde man faktist kan transportera folk i.

i allafall. Linnea och Jag fick en stund för oss själva innan de andra dök upp. eller Ja Kotte dök upp och Fia hade försovit sig.. dagen flöt på.. vi jobbade med vår Ventilering när vi upptäcker att De faktist har plagierat i deras rapport.. Hoppsan sa, och vi var ganska upprörda och kanske framför allt besvikna.. Vi färdigställde iallafall en ventilerings tjafs papper. och bestämde oss för att dagen var över..

Jag kidnappade med Mig Linnea hem och vi hade det ganska mysigt i mitt rum.. Vi käka mat och sedan körde jag hem Linnea. Hemma hos Linnea var det också myspys som gällde. tills det var dax för mig att åka..

Jag kommer ut från Toaletten och där står linnea som en stel kamel emot dörren.. Nånting är uppenbarligen inte okej. och jag känner hur oron stiger i magen..

Snabbt kan jag säga att det blev ingen hemfärd, utan det blev en sväng till akuten. snabb telefon konferens med Pappa och det blev beslutet att jag sover över i Katrineholm i natt.

runt 12:30 var vi väll i säng sedan.. upp igen 6:30 efter inte mycket sömn från någon av oss.

Vi överlevde skolan och just nu vet jag knappt vad jag heter för jag är så trött. Linnea var däremot snäll nog att tala om det för mig.

Att se Linnea må så dåligt var nog en av de värsta känslorna jag haft i mitt liv. Jag var så nervös på akuten att jag hade lust att spy. Jag kommer ihåg känsla i magen efter att min Morbror dött, jag kommer också ihåg när mormor och senare även morfar gick bort.. Men känslan i magen nu var nog nästan värre asså.

Det är ju helt sjukt vad en dag kan vända.. Måndagen den 9/1 -12 Innehöll båda bra och dåliga saker.

Nu önskar jag mig mest av allt i hela världen att Linnea aldrig behöver må sådär dåligt igen..

var inte riktigt så jag föreställt mig vår första natt tillsammans.. men å andra sidan. ingenting vi gjort tillsammans har blitt som jag föreställt mig. Det finns en anledning till att jag inte gillar planeringar.. de skiter sig alltid. ;)

1 kommentar:

  1. Lilla söta underbara Anna. <3 Jag kommer i alla fall inte dör. På ett bra tag.

    SvaraRadera