Hejsan!

Anna heter jag. Det är jag som skriver i den här bloggen.
är 24 år,studerar till förskollärare, Spelar fotboll på fritiden och åker på en och annan handbollsresa.


onsdag 18 januari 2012

Onsdag

Morgonen började som vanligt med Promenad med Chomper och sedan frukost.. frukosten åts samtidigt som jag kollade det senaste avsnittet av Glee! Dra mig baklänges va bra avsnittet var.. Många bra låtar denna gången.. Och vilket jäkla slut! herre jävlar ge mig nästa avsnitt nu! ;)

efter det blev det Lunchpromenad med Chomper och sedan vart det lunch och avfärd mot staden. var ner till MDH och fixade märke för vårterminen på kortet. sedan var jag och växlade in pengarna från Danmark som legat där på hyllan sen i slutet av september. efter det bar det av mot Elgiganten och inhandling av presenter till Lillebror som blir stor på måndag.. sedan åkte jag till coop för att inhandla det jag fått order på från kära mamma.

sedan åkte jag ner till pappas jobb.. Han var ute på verkstan när jag kom. Anders såg mindre livrädd ut denna gången, det var han som meddela att farsgubben var där. så jag hängde lite på pappas kontor medans jag vänta.. sen kom Pappa ut och han och anders prata om något.. det tycket jag skulle gå ut och tala om för en killen på verkstan vilket pucko han är. :p fast det gjorde jag aldrig.. pappa visa sen hur man kalibrera ett alkolås.. väldigt intressant. Sedan när verkstads gubbarna åkt hem körde vi in min bil och påbörja reparationerna.. pappa blåste ur slagarna till spolarna och fylde på spolarvätska och nu funkar det tipp topp.. sedan fyllda han på lite luft i framdäckena för de slet på "fel" ställe. ;) sen kolla han mitt avgassystem.. och det kanske inte måste bytas.. Det höll på att ramla ner bara. banden runt ljudämparen hade gått av så den hängde löst.. Pappa fixa och trixa och nu kan den inte ramla ner iallafall. ;)

Sedan tyckte pappa precis som min underbaraste Linnea att den var något skitig. så vi körde in den i tvätthallen och spola av den också.. Min pappa är bäst.. han fixar allt!

Sen blev det att fara hem.. käka pannkaka och ta ut Chomper som inte hade varit ute på hela tiden jag var borta.. han hade sovit i soffan hos mamma.. efter det vart det en stund vid datorn som vanligt.. då kom jag på att jag missat senaste avsnittet av PPL ( Pretty Little Liars) också så då tog jag och kolla det..

det har blivit en del Sms och skype med min finaste idag också. =) Men imorgon bär det äntligen av mot Katrineholm och då får jag träffa henne igen.. =)

Nu ska jag kolla på de bästa delarna av Glee igen innan det blir sängen. Chomper har redan intagit position. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar